وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از مدالآوران المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۵:
اهتزاز پرچم پرافتخار ایران بر بام جهان با کسب چهل مدال رنگارنگ در المپیادهای جهانی
وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از مدالآوران المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۵ با اشاره به اقدامات مؤثر باشگاه دانشپژوهان جوان، گفت: مدالآوران المپیادهای علمی جهانی؛ یازده مدال طلا، نوزده نقره و ده برنز و در مجموع چهل مدال رنگارنگ برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند و پرچم کشور عزیزمان را بر فراز قلههای علم و دانش دنیا برافراشتند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز ۲۹ شهریورماه، در آیین تجلیل از مدالآوران المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۵ که با حضور رئیسجمهور در باشگاه دانشپژوهان جوان برگزار شد، با قدردانی از تلاش مدالآوران و همراهی اساتید و خانوادههای آنان، اظهار کرد: این موفقیت، نتیجه یک کار گروهی است که در مرکز آن، مدالآوران قرار دارند و البته همراهی والدین، مربیان و اساتیدی که تجربه این میدان را داشتهاند و دانش آموزان را کمک کردند، نقش تعیینکنندهای ایفا کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات مؤثر باشگاه دانشپژوهان جوان، گفت: مدالآوران المپیادهای علمی جهانی؛ یازده مدال طلا، نوزده نقره و ده برنز، در مجموع چهل مدال برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند و پرچم کشور عزیزمان را بر فراز قلههای علم و دانش دنیا برافراشتند.
کاظمی، آینده ایران را در دستان دانشآموزان دغدغهمندی دانست و افزود: از نخستین روزهای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونسیتی، اعزام دانشآموزان با محدودیت ها و دشواریهایی همراه بود و به همین دلیل، نتایج المپیادهای امسال موفقیتی مضاعف محسوب میشود.
وی تفاوت دیگر المپیادهای امسال با سال گذشته را در «رفتارهای منحصربهفرد دانشآموزان بهعنوان نمایندگان و سفیران جمهوری اسلامی ایران» دانست که مایه افتخار کشور شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به «بیانیه مدالآوران در مواجهه با استکبار جهانی»، گفت: این اقدام نشان از عشق و باور آنان به میهن اسلامی و مردم ایران دارد.
وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه رئیسجمهور به آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: دو هدف را در باشگاه دنبال میکنیم: نخست، حفظ و ارتقای جایگاه باشگاه دانشپژوهان جوان از طریق توسعه شناسایی استعدادها در سراسر کشور و بهرهمندی از ظرفیت و توانمندی مدالآوران در ساختار و برنامهریزی باشگاه. دوم، رشد و تعالی تمامساحتی دانشآموزان و مدالآوران المپیادی، که باشگاه گامهای مؤثری در توجه آنها به مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور برداشته است.
کاظمی، مرجعیت علمی و دیپلماسی آموزشی را از ضرورتهای باشگاه دانشپژوهان جوان برشمرد و گفت: باشگاه، به همراه مدالآوران سال گذشته، المپیاد ترکیبات را ابداع و اجرا کرد که ۶۰ کشور جهان در آن شرکت داشتند.
وی در پایان با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم و قدردانی از حمایتهای رئیسجمهور و مجموعه دولت، یادآور شد: توسعه همهجانبه عدالت آموزشی در حوزههای تجهیزات، فضاهای آموزشی، نیروی انسانی، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و… در دستور کار است.